Ciudad de México

Geschreven door Magalie De Meyer op 2 augustus 2012

Om 7 uur kwamen we aan in Tapo in Mexico City. Dat is het oostelijke busstation. Van daaruit namen we snel een taxi richting onze hostel: ‘Hostal Mundo Joven’, knal aan de Zocalo (te vergelijken met de grote markt). Na een paar uurtjes slaap trokken we om half 11 de stad in.

Eerst gingen we mee met een gratis rondleiding door het Palacio Nacional; heel interessant! We zagen hier ook prachtige muurschilderingen en bezochten de kamers van Benito Juarez! Daarna gingen we eten in een typisch Mexicaans etablissement; McDonalds! :p ok, dat is niet zo Mexicaans, maar wel snel!

In de namiddag bezochten we de kathedraal en de klokkentoren. Onze gids hier was 16, maar heel erg gepassioneerd door wat hij vertelde. Het was echt aangenaam om naar hem te luisteren!

Daarna belden we naar Angelica om te vragen of ze zin had om met ons de stad in te trekken. Daar had ze wel zin in. Meer nog; ze was al onderweg! Ze nam ons mee naar La Ciudadela, een overdekte markt waar artesanías verkocht worden. De ideale plek om souvenirs te vinden, dus! Van al dat winkelen kregen we dorst, dus gingen we iets drinken. Vervolgens nam ze ons mee om haar appartement eens te bekijken en trokken we in haar auto richting Coyoacan. Coyoacan is een buitenwijk/voorstad van Mexico City. Er is een gezellig parkje vol met restaurantjes en bars. Ideaal voor een leuke avondwandeling! Daarna trakteerde ze ons op echte Mexicaanse koffie, omdat we dat toch eens moesten geprobeerd hebben. En dat was meteen ook het laatste wat we die dag deden.

Donderdagochtend hadden we een uitstap naar Teotihuacan geboekt, maar omdat we nog vanalles moesten regelen ivm onze Visa-kaart moesten we die jammer genoeg afzeggen. En alsof dat nog niet genoeg was, kregen we tot overmaat van ramp ook nog eens telefoon van Jetair dat ons vliegtuig donderdag vloog ipv. vrijdag! Jullie kunnen jullie de verrassing wel voorstellen, denk ik! We vielen allebei compleet uit de lucht, overtuigd dat we die vrijdag pas vlogen. In alle chaos rond de diefstal waren we dus vergeten om onze papieren nog eens te checken…

Het hoeft waarschijnlijk niet gezegd dat we die dag niet te ver meer rondgetrokken hebben in de stad. Gelukkig kon onze vlucht overgeboekt worden en stonden we vrijdagochten 4 uur te vroeg op de luchthaven. (Nee, ik wou geen risico’s nemen :))

Na een vlotte vlucht van 2,5 u kwamen we veilig aan in Orlando! En daarmee is het Mexico-hoofdstuk van onze reis afgesloten…

¡Hasta luego!
Michiel & Magalie

Geschreven door Magalie De Meyer

Er zijn nog geen reacties.